вівторок, 12 вересня 2017 р.

Беріть участь в опитуванні Освіта.ua щодо позитивних змін в освіті після ухвалення закону

Чи сприятиме позитивним змінам в освіті новий закон «Про освіту»?

Верховна Рада ухвалила у другому читанні новий Закон України «Про освіту». За відповідне рішення 5 вересня проголосувало 255 народних депутатів. Реформа шкільної освіти безпосередньо стосується інтересів декількох мільйонів осіб, серед яких учителі, школярів та їхні батьки. Дискусія про закон тривала понад три роки. В уряді та Міністерстві освіти неоднаразово заявляли, що шкільна реформа є одним із головних пріоритетів держави.

Опитування на Освіта.ua

неділю, 10 вересня 2017 р.

Рейтинг шкіл Харківської області 2017 року

     Інформаційним освітнім ресурсом «Освіта.ua» складено рейтинг загальноосвітніх шкіл Харківської області, що посіли найвищі місця у рейтингу шкіл України за підсумками ЗНО 2017 року.
     У якості вихідних даних для укладання рейтингу загальноосвітніх навчальних закладів були використані результати зовнішнього незалежного оцінювання, отримані випускниками шкіл у 2017 році.
     Школи у таблиці ранжовані за рейтинговим балом, який розрахований на підставі середнього значення балів зовнішнього незалежного оцінювання, отриманих учасниками тестування з усіх предметів ЗНО, та з урахуванням загальної кількості складених тестів випускниками кожної школи.

Ліворука дитина: особливості розвитку

    Ви знали, що 11 % усіх людей у світі – шульги (ліворукі)? Якщо ваша дитина шульга, їй доведеться зіштовхнутися з деякими труднощами, але підтримка батьків допоможе їй краще адаптуватися до сучасного світу й отримати максимум переваг із власної індивідуальності. 

    Пропонуємо кілька корисних порад батькам, які виховують дитину-шульгу.

середу, 6 вересня 2017 р.

Просто про складне. Що варто знати батькам про новий закон про освіту


Джерело: http://nus.org.ua/questions/prosto-pro-skladne-shho-varto-znaty-batkam-pro-novyj-zakon-pro-osvitu
/

Парламент ухвалив новий закон «Про освіту»

Верховна Рада ухвалила у другому читанні новий Закон України «Про освіту». За відповідне рішення у вівторок 5 вересня проголосувало 255 народних депутатів. Гострі дискусії серед депутатів викликали питання запровадження 12-ти річної освіти, питання мови освіти, обов'язковості атестації вчителів тощо.
Реформа шкільної освіти безпосередньо стосується інтересів декількох мільйонів осіб, серед яких учителі, школярі та їхні батьки.
   Дискусія про закон тривала понад три роки. В уряді та Міністерстві освіти неоднаразово заявляли, що шкільна реформа є одним із головних пріоритетів держави.
   За словами міністра освіти Лілії Гриневич, освіта залишається чи не єдиною сферою в Україні, що застрягла у радянському минулому з його методами формування особистості, фабричним принципом «всі мають бути однаковими» та знаннєвим підходом – коли на дітей висипають тонну інформації, змушують її завчити, але не пояснюють, як цим користуватись та навіщо воно потрібно.
    Автори ухваленого закону наголошують, що документ створює можливості для розвитку компетентнісного навчання. Зокрема, у законі закладено ключові компетентності й наскрізні вміння, якими має володіти учень після закінчення школи. Серед них вільне володіння державною мовою, математична, загальнокультурна та екологічна компетентності, підприємливість, інноваційність, економічна компетентність тощо.
   У новий закон закладена нова система мотивації та підвищення кваліфікації вчителів. Зокрема, документ передбачає систему добровільної зовнішньої незалежної сертифікації вчителів. Планується, що це буде перевірка педагогів на володіння предметом, уміння спілкуватись з дітьми та використання сучасних методик компетентнісного навчання. Вчителі, які успішно пройдуть сертифікацію, отримуватимуть 20% надбавки до зарплатні.
   Також будуть розширені способи підвищення кваліфікації для педагогів. Закон надає можливість учителям обирати місце та форми підвищення кваліфікації, яку можна буде отримати на тренінгах, у профільних установах та інших навчальних закладах.
   Загальна кількість годин для підвищення кваліфікації вчителя впродовж 5 років не може бути меншою 150 годин. Вчитель має сам визначити коли та де проходити підвищення кваліфікації.
    Закон повністю ліквідує атестацію шкіл. Також ліквідуються інспекції в районних управліннях освіти. Передбачається, що консультаційні послуги, для тих хто їх потребуватиме, надаватимуть методичні кабінети.
   Натомість забезпечення якості освіти буде здійснювати Державна служба якості освіти. При цьому автори нового закону зазначають, що головною метою діяльності служби якості будуть не санкції, а рекомендації.
    Законом передбачене створення реальної автономії школи, іншої системи управління та фінансова прозорість. Згідно з документом, директори обиратимуться за конкурсом. Закон передбачає, що директори зможуть самі призначати своїх заступників і педагогічний склад.
Новий закон «Про освіту» також передбачає, що кожен навчальний заклад муситиме оприлюднювати інформацію про надходження усіх коштів, а також їхнє призначення. Це сприятиме тому, що батьки бачитимуть, скільки та на що витрачає кошти держава, а також зможуть контролювати використання своїх благодійних внесків.
    Новий закон включає багато інших новацій як в системі загальної середньої освіти, так і на усіх інших рівнях – від дошкільної до освіти дорослих.


Джерело: http://osvita.ua/school/reform/57234/ 

неділю, 3 вересня 2017 р.

Лілія Гриневич: Наша стрижнева ідея – безпека дітей у школі, і не лише фізична, а й емоційна


Про безпеку в школі, новації цього навчального року та пілотування нового стандарту початкової школи розповіла Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич у ефірі програми «Сніданок» на телеканалі 1+1.
«Для нас є стрижнева ідея – безпека дітей у школі, і не лише фізична, а й емоційна, психологічна. І ми намагаємося весь час говорити з вчителями та батьками, щоб ми все ж перейшли до педагогіки партнерства. Ми бачимо зараз ситуацію, що дуже часто діти мають страх перед школою. І особливо це притаманно на початку навчального року, і вчителі також мають цю тривожність. Тому педагогам важливо
створити у школі безпечну атмосферу пізнання», – зазначила Лілія Гриневич.
   Вона підкреслила, що створення такої атмосфери – непроста справа, адже для цього треба мати відповідні навички роботи з дітьми, знати потрібні методики. Зараз вчителі починають дедалі більше вчитися, і МОН дає їм для цього можливості.
Зокрема, в межах оновлення програм початкової та базової школи для вчителів розроблялися відео-уроки, якими педагоги можуть користуватися для успішнішої реалізації нововведень. Окрім цього, 200 вчителів шкіл, що цього року пілотують стандарт початкової школи, пройшли тренінги з діяльнісних методик.
«Минулого року ми оновили програми в початковій школі, а цього – ще й у 5-9 класах. Там ми пропонуємо компетентнісний підхід, тобто діти повинні отримати навички для життя. Наприклад, це
громадянська компетентність. Тобто ви повинні знати свої права, як комунікувати в соціумі, з іншими людьми. Далі – екологічна компетентність про те, як піклуватися про навколишній світ, а також підприємливість і фінансова грамотність, а ще здоров’я. Бо це є важливі речі, які потрібні людині для життя. Ми виклали на платформі ЕдЕра, а також на сайті ІМЗО рекомендації для вчителів з цього приводу, а також матеріали, якими вони можуть скористатися», – розповіла Міністр.
   За новим стандартом початкової школи, що зараз пілотуватимуть 100 шкіл, з наступного року навчатимуться всі діти України. Він розроблений на основі концепції Нова українська школа та є частиною масштабної реформи середньої освіти.
«Цей стандарт несе за собою дуже багато змін, адже це є активно-пізнавальне дослідницьке навчання. Це діти, які не сидять за партою 4 уроки, а рухаються, працюють у групах. Це називається проблемно-пошукове навчання. Це інший стандарт, інші програми, інші методи навчання. Цього літа усі вчителі з цього пілоту пройшли спеціальне підвищення кваліфікації», – повідомила Лілія Гриневич.