неділя, 11 березня 2018 р.

Інфографіка за темою "Нагодуй птахів взимку"

З метою виховання ціннісного ставлення до біорізноманіття, проведення широкої просвітницької роботи та практичних дій з охорони та збереження орнітофауни учні 2-Б класу взяли участь в обласному етапі Всеукраїнської природоохоронної акції «Годівничка», який проводиться Комунальним закладом «Харківський обласний Палац дитячої та юнацької творчості» та Національним еколого-натуралістичним центром учнівської молоді.

Під час проведення Акції в нашому класі проводилися конкурс на кращу годівничку та конкурс на кращу листівку про зимуючих птахів, було знято відеосюжет, який розповів про підгодовування птахів. 



А цього тижня учні виконали інфографіку за темою "Нагодуй птахів взимку". Сподіваємось, що організатори Акції оцінять наш творчий звіт та бажання допомагати маленьким пташкам.




субота, 10 березня 2018 р.

Всесвітній тиждень грошей – 2018

П‘ятий рік поспіль Україна долучається до глобальної міжнародної навчальної ініціативи – Всесвітнього тижня грошей. 

Цьогоріч освітні заходи в рамках «Global Money Week-2018» можна буде відвідати з 12 по 18 березня. За інформаційної та організаційної підтримки ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» їх проводить Національний банк України спільно з ДВНЗ «Університет банківської справи», USAID DAI, Фондом гарантування вкладів фізичних осіб та Незалежною асоціацією банків України.
Жвавий інтерес до «Global Money Week-2018» виявили також волонтери, громадські організації, навчальні заклади середньої, професійно-технічної та вищої освіти, фінансові установи, комерційні компанії у регіонах.

Інформацію щодо участі у заходах Всесвітнього тижня грошей, з метою нагородження найактивніших учасників, можна надсилати на електронні адреси Національного банку: <arina.chernykova@bank.gov.ua>, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»:2975027@ukr.net, ДВНЗ «Університет банківської справи»: td@ubs.edu.ua, <td@ubs.edu.ua>



Джерело: https://imzo.gov.ua/events/vsesvitnij-tyzhden-hroshej-2018/

пʼятниця, 9 березня 2018 р.

"ТРВЗ-педагогіка" - вчіться мислити сміливо!

«Креативність - це значить копати глибше,
дивитися краще, пірнати в глибину,
проходити крізь стіни, запалювати сонце,
будувати замок на піску, вітати майбутнє ».
Поль Торренс

Небагато знайдеться вчителів, яким знайоме поняття «ТРИЗ (Теория Решения Изобретательских Задач) - педагогіка», не кажучи вже про людей, далеких від освіти. І це при тому, що вперше про ТРИЗ заговорили в середині ХХ століття. Виникає закономірне питання: «Чому»? Ідеї ТРИЗ безперспективні і не мають майбутнього, тоді чому ця система існує і розбурхує уми людей, ось вже більше 60 років? Або дана педагогічна модель настільки прогресивна, що тільки зараз прийшов її час? А може бути, методи ТРВЗ - педагогіки настільки унікальні, що певному колу людей зовсім не вигідно було поширення її в широкі маси, однак, це припущення залишимо на суд істориків. 

Історія заснування ТРИЗ педагогіки 

ТРВЗ - теорія рішення дослідницьких задач, основоположником якої є винахідник, письменник - фантаст - Генріх Саулович Альтшуллер. Вперше ТРИЗ була апробована в 60-ті роки ХХ століття в гуртках технічної творчості, де проводилося навчання інженерами та педагогами, які пройшли підготовку на семінарах Г. С. Альтшуллера. На цих заняттях дітей вчили творчому процесу: придумувати нові, до тих пір небачені літаки, машини, кораблі, а потім виготовляти їх моделі. Ці творіння брали участь у всіляких конкурсах, як в Радянському Союзі, так і за кордоном. При цьому вони дуже часто ставали переможцями виставок і отримували патенти на винахід. Саме тоді вперше було поставлено під сумнів твердження, що творчий потенціал - це вроджений талант. ТРВЗ - педагоги стверджували, що будь-якої дитини можна навчити творчому процесу. Сьогодні ТРИЗ включають не тільки в шкільний компонент навчальних планів багатьох ліцеїв і гімназій, але і використовується як метод навчання на окремих предметах в загальноосвітніх школах. Така популярність ТРИЗ - педагогіки обумовлена необхідністю становлення нового типу особистості, який би відповідав сучасної інформаційної ери, чого не може забезпечити класична система освіти, сформована на зорі індустріальної епохи. 

Плани розвитку шкільної освіти області: 284 кабінети початкових класів, 80 кабінетів природничих наук, 20 нових дитсадків

Про плани розвитку середньої освіти Харківщини розповів заступник голови ХОДА Анатолій Бабічев у ході прес-конференції 7 березня.
Анатолій Бабічев нагадав, що протягом останніх двох років за рейтингами Кабінету міністрів наш регіон впевнено посідає перше місце за показниками доступності освіти.
«Розвитку освітньої сфери особливу увагу приділяє голова ХОДА Юлія Світлична. Ми плануємо й надалі працювати максимально ефективно. Наша головна мета - якість та доступність освіти для всіх дітей області», - підкреслив заступник керівника області.
Він розповів, що в цьому році з обласного бюджету вже виділено кошти на закупівлю понад 80 мультимедійних кабінетів природничих наук.
«18 кабінетів буде закуплено для шкіл міста Харків, - зазначив Анатолій Бабічев. - Сьогодні маємо таку ситуацію, що сільські школи області мають краще оснащення, ніж харківські, тому допомагатимемо закладам міста, які мають найкращі показники».
Уперше з обласного бюджету виділені кошти на придбання обладнання для кабінетів, у яких проводитиметься ЗНО з англійської мови, що в цьому році передбачає завдання з аудіювання.
Також планується обладнати технікою та новими меблями приміщення, у яких навчатимуться за новою програмою перші класи, - кошти передбачені на відповідне переоснащення 284 закладів.
Буде продовжено і роботу з оновлення парку шкільних автобусів: з обласного бюджету вже виділено кошти на придбання 12 автобусів.
Буде продовжено роботу з розвитку мережі дошкільних навчальних закладів області - загалом планується відкрити 20 нових дитячих садків.
«У цьому році приділимо увагу найбільш проблемним населеним пунктам, де садочків не було ніколи або є велика черга. Декілька закладів плануємо відкрити у Харківському районі. У Балаклійському районі, в селищі Бригадирівка, садок буде відкритий вже найближчим часом», - розповів заступник голови ХОДА. 


"Наша дума, наша пісня не вмре, не загине..."

Видатний український поет та художник.

Тарас Шевченко народився в сім'ї кріпосного селянина 9 березня 1814 року. Дитинство Шевченка пройшло в його рідному селі Моринці Київської губернії. Тарас дуже рано осиротів і сповна відчув на собі всю гіркоту кріпосного життя.
Освіту Шевченко отримав у сільського дяка. У 1828 році він почав служити у поміщика Енгельгардта. В цей час юнак почав проявляти непогані здібності до малювання, тому пан зробив з нього свого особистого живописця і навіть відправив Тараса на навчання до художника В. Ширяєва.
У 1836 році відбулося знайомство Тараса з такими видатними людьми того часу, як Брюллов, Григорович, Жуковський. Вони задалися метою звільнити юного художника від кріпацтва. У 1838 році Брюллов написав портрет Жуковського і продав його за 2500 рублів. За ці гроші і був викуплений Шевченко. Здобувши свободу, Тарас Григорович вступив до Академії мистецтв. У 1840 році вийшов його перший збірник віршів «Кобзар».
У 1846 році письменник став членом таємного політичного товариства, за що в 1847 році був засланий в Орську фортецю. Його амністували після смерті Миколи I.
10 березня 1861 року геній помер. 

Вклад Тараса Шевченка в розвиток української літератури
і мови вважається одним з найбільш цінних
за всю історію України.

Обличчя української історії. Тарас Шевченко. 

Україна - це особистості, які формують обличчя її історії. Всього 47 років прожив Тарас Шевченко. Серед них 24 перебував у кріпацтві, 10 - на засланнях, практично всі інші -- під жандармським наглядом. Проте все, що зробив Великий Кобзар назавжди залишає його серед живих, утверджує як геніального нашого сучасника і далекоглядного пророка. 

«Вікна-новини» покажуть спецпроект «Вразливі» про інфекційні захворювання

5 березня у програмі «Вікна-новини» на СТБ стартував п’ятисерійний спецпроект «Вразливі» кореспондента Ірини Заславець. Цикл сюжетів розповість телеглядачам про небезпеку інфекційних захворювань та важливість вакцинації.

«Україна в небезпеці», – заявляють інфекціоністи та імунологи по всьому світу. Адже за рівнем охоплення вакцинацією Всесвітня організація охорони здоров’я поставила нашу країну в один ряд з найбіднішими країнами світу. 19% – найнижчий показник.
Як зазначає автор спецпроекту, епідемія кору, яка зараз тільки набирає обертів в Україні, – далеко не найстрашніше. Наступні на черзі – дифтерія та поліомієліт. Українці забули, яку загрозу несуть інфекційні захворювання. При поліомієліті хворіє кожна 10-та дитина, а кожна 200-та– потрапляє в інвалідну коляску. Більш того, від дифтерії помирає кожна 2-га людина, а кір провокує важкий енцефаліт.
«Завдання нашого спецпроекту – змусити людей задуматися про небезпеку, яка на нас чекає, адже специфічного лікування від таких інфекцій, як поліомієліт, кір, дифтерія, немає. Єдиний шанс врятуватися – захиститися. Поки що нація – вразлива», – зазначає Ірина Заславець.
У циклі сюжетів телеглядачі дізнаються, чому кількість вакцинованих українців істотно знизилася за останні десятки років, і з якої причини вакцинації перестали довіряти.

«Ми розберемо хвилі антивакцинації, які одна за одною били по програмі імунізації. Перша –у 1988 році, коли вийшла стаття в газеті «Комсомольська правда» під назвою «Ну, подумаєш – укол». Вона викликала масову відмову від вакцинації. Як наслідок – епідемія дифтерії, яка бушувала декілька років, забрала життя 700 осіб», – повідомила автор спецпроекту.

А у 2008 році була зірвана кампанія імунізації від кору, під час якої помер 17-річний Антон Тищенко. Як зазначає Ірина Заславець, нинішній спалах кору виник в результаті того, що людей не вдалося вакцинувати 10 років тому. У циклі сюжетів стане відомо, чи могла вакцина стати причиною смерті молодого хлопця.
Також у спецпроекті – історія дівчини, яка перехворіла кором в 30 років і ледь не померла. Вона в подробицях розповість, як страшно бути незахищеною і вразливою до інфекцій. Ще один герой – 2-річний хлопчик з цирозом печінки, якого мама в пологовому будинку відмовилася вакцинувати і який заразився гепатитом В. Його шанс на одужання становить лише 30%, а мама, яка сама ж і інфікувала дитину, кусає лікті.
«Я поспілкувалася з головними антивакцинаторами, які імунізацію називають геноцидом, виділила головні аргументи противників і вислухала з цього приводу думки найкращих інфекціоністів, епідеміологів та імунологів країни. І в цьому циклі я збираюся зруйнувати міфи про шкоду вакцин, через які українці стали беззахисними перед найстрашнішими хворобами людства, а ще на своєму особистому прикладі покажу – довіряю вакцинації. Завдяки підготовці цього матеріалу, я захистилася від гепатиту В», – додала Ірина Заславець.
Дивіться спецпроект «Вразливі» з 5 по 9 березня у програмі «Вікна-новини» о 17:30 і 22.00 на СТБ.

5 березня - Вразливі: 1 серія "Кір"

6 березня - Вразливі: 2 серія "Гепатит В"

7 березня - Вразливі: 3 серія "Поліомієліт"

8 березня - Вразливі: 4 серія "Дифтерія"  

9 березня - Вразлив: 5 серія "Віспа"


Більше цікавого на офіційній сторінці каналу СТБ у Фейсбуці