вівторок, 22 серпня 2017 р.

Чому потрібно прийняти новий закон про освіту?


 Реформа української середньої освіти – це проектування майбутнього нашої країни, адже саме школа формує мислення абсолютної більшості наших дітей, які візьмуть на себе керівництво державою та відповідальність за її економіку.

     Реформа безпосередньо стосується інтересів понад 22 мільйонів осіб. Серед них майже 4 мільйони — школярі та 18 млн їхніх родичів (тат, мам, бабусь, дідусів та інших близьких людей).
     Дискусія про Закон тривала понад 3 роки. До неї долучились експерти, науковці, освітяни, батьки, студенти і роботодавці – усі зацікавлені групи.
     Щоб донести реформу до усього суспільства, ми пояснили її суть у концепції Нова українська школа.
     Шкільна реформа стала одним із ключових пріоритетів Кабінету Міністрів до 2020 року, її також підтримала Національна рада реформ при президентові України.

ЧОМУ НАШІЙ КРАЇНІ ТАК ПОТРІБНА ЦЯ РЕФОРМА САМЕ ЗАРАЗ
     Освіта залишається чи не єдиною сферою в Україні, що застрягла у радянському минулому з його методами формування особистості, фабричним принципом «всі мають бути однаковими» та знаннєвим підходом – коли на дітей висипають тонну інформації, змушують її завчити, але не пояснюють, як цим користуватись та навіщо воно потрібно.
Ця система має своїх прихильників — вона ідеально пасувала потребам радянського суспільства, але 21 століття має зовсім інші вимоги (про них — далі).

понеділок, 21 серпня 2017 р.

День Державного Прапора України

Стань під прапор синьо-жовтий —
Стяг відважних прабатьків,
Доторкнися позолоти
Запорозьких козаків,
Доторкнися голубизни
Патріотів-вояків.
Стань під прапором Вітчизни
Серед гордих юнаків.
І засяє над тобою
Найдорожче із клейнод,
Шануватимеш з любов'ю
Рідну армію і флот,
Будеш гордим за чесноти
Героїчних прабатьків.
Стань під прапор синьо-жовтий
Запорозьких козаків.

23 серпня відзначається День Державного Прапора України. Це свято з'явилося завдяки підписанню в 2004 році відповідного президентського указу. У той час главою держави в Україну був Леонід Кучма. До 2004 року день українського прапора відзначали тільки в Києві у вигляді муніципального свята.
Символ державності України — прапор — докладно описаний в Конституції країни. Після проголошення незалежності держави прапором України називають полотно з двох рівновеликих частин синього і жовтого кольору. При цьому співвідношення ширини полотна до його довжини — 2:3. Такі стандарти закріплені конституційно.

В новітній історії вперше такий прапор було піднято над будівлею Верховної Ради України 24 серпня 1991 року. Саме в цей день був проголошений акт про незалежність країни.

Історія синьо-жовтого прапора дуже давня. Починаючи з часів хрещення Русі, ці кольори завжди були присутні на прапорах Української держави різних століть. Приблизно в тому ж варіанті, як ми бачимо його зараз, український прапор було піднято у Львові в червні 1848 року. У 1917-1919 роках навіть більшовики користувалися в Україні синьо-жовтим прапором.
Синій колір на прапорі означає мирне небо, а жовтий — пшеничні ниви.


понеділок, 14 серпня 2017 р.

Медовий Спас

З Медовим Спасом! 

     14 серпня віряни в Україні відзначають Маковія, або перший, Медовий Спас

     Перший Спас — Медовий, другий — Яблучний, третій — Спожинки. Перший, Медовий, Спас називали ще мокрий, Маккавей (Маковій)

Свято Маковія одне з найпоетичніших і найшановніших в Україні. Цього дня у церквах святять воду, квіти й мак. На Маковія кожний мав букет квітів, в якому обов'язково присутні великі достиглі голівки маку.

«На першого Спаса і жебрак медку спробує»


Спас медовий! Спас медовий!
У природи свій закон.
У вулики зібраний мед садовий.
Бджілці наш земний уклін!
Пригощайтеся медом, люди!
Спас медовий вас кличе!
І любов з них солодше буде,
І здоровим буде рік!
(М. Горякова) 


неділя, 13 серпня 2017 р.

Відкриття ресурсного класу в НВК№6 для дітей з особливими освітніми потребами

     10 серпня 2017 року відбулось урочисте відкриття ресурсного інклюзивного класу Чугуївського НВК №6 для дітей з особливими потребами, який створено у результаті співпраці Чугуївської міської ради, відділу освіти та ГО “Харківський інститут соціальних досліджень” у рамках проекту Європейського Союзу «Посилення ролі місцевих громад у прийнятті рішень щодо надання соціальних послуг». До Дня міста клас був доукомплектований спеціалізованими пристроями, іграшками, обладнанням, і вже з 1 вересня допомагатиме дітям з особливими освітніми потребами адаптуватися до навчання в школі.
     
Ресурсний клас – важлива складова модель інклюзії, в якій створені комфортні умови для учнів з особливими освітніми потребами. В основі проекту закладено принцип безбар’єрного середовища – такого інклюзивного простору, в якому кожен з учасників успішний у своїй сфері. Ресурсний клас, один з перших в Україні, є спеціально обладнаною кімнатою для дітей з особливими освітніми потребами, де вони під керівництвом профільного педагога отримають психолого-педагогічну та корекційну допомогу з корекції розвитку і мови, соціально-побутового орієнтування, лікувальної фізкультури і ритміки.      Тут же обладнані зони для сенсорного розвантаження, де діти зможуть відпочити від сенсорних подразників, отримати додаткову стимуляцію для подальшої діяльності.                                

     Під час церемонії відкриття ресурсного класу міський голова Галина Мінаєва зазначила, що його поява в нашому навчальному закладі є наступним кроком міської влади на шляху розвитку інклюзивної освіти до реалізації нещодавно розробленої в Чугуєві стратегії розвитку системи надання соціальних послуг. А менеджер проекту, представник ГО “Харківський інститут соціальних досліджень”, Андрій Чорноусов, висловив бажання щодо подальшої співпраці з громадою нашого міста.

     Від того, чи будуть наші школи доступні для кожної дитини, буде залежати і те, скільки людей з інвалідністю в майбутньому зможуть повноцінно жити й працювати, бути соціально активними та корисними громаді.

 

А випробувати та оцінити переваги такого класу на собі було надано саме нашим учням. Розуменко Ренат, Ємець Даша, Каук Саміра, Артеменко Вероніка та Іваненко Наталка першими дізнались, що таке "сухий душ", як можно розслабитися та відпочити в класі за допомогою спеціального сенсорного обладнання...


 










пʼятниця, 11 серпня 2017 р.

Готуємось до навчального року...

Вебінар дав змогу дізнатися про появу ораторського мистецтва, ким були перші оратори, чому кожному вчителю потрібно розвивати свої ораторські здібності. Спікер "Школи талановитого вчителя", Володимир Мась, бізнес - тренер, фахівець з бізнес-презентацій та графічного дизайну розповів з допомогою яких прийомів і технік можна розвинути і поліпшити ораторську майстерність. Наостанок говорили про головні правила риторики, сформульованих Дейлом Карнегі.

четвер, 10 серпня 2017 р.

Відтепер створити інклюзивний клас стане легше


     Більше класів зможуть стати інклюзивними, а діти з особливими потребами матимуть кращий доступ до освіти. Відповідні для цього рішення прописано у постанові Кабінету Міністрів України про внесення змін щодо організації інклюзивного навчання, яку ухвалили 9 серпня 2017 р.
     «Для нас дуже важливо, щоб кожна дитина з особливими освітніми потребами мала змогу навчатися у колективі однолітків та не була відірвана від реального життя суспільства, якщо це можливо. При цьому надзвичайно важливо забезпечити таку дитину відповідним супроводом та переконатися, що для неї створено усі необхідні умови для навчання», – зазначила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.
     Відтепер створити інклюзивний клас стане легше. Так, керівник загальноосвітнього навчального закладу може організувати клас з інклюзивним навчанням на підставі заяви батьків або законних представників дитини з особливими потребами, висновку психолого-медико-педагогічної консультації та за підтримки відповідного органу управління освітою.
     Вирішити питання з матеріально-технічною базою допоможе освітня субвенція, яка виділяється на кожну дитину. Цільову освітню субвенцію на інклюзивну освіту у розмірі 209 млн грн Уряд вперше заклав у бюджет 2017 року.
     Передбачається, що кожній дитині з особливими потребами у школі розроблятимуть індивідуальний план розвитку. Розклад уроків для таких дітей складатиметься з урахуванням індивідуальних особливостей їх навчально-пізнавальної діяльності, динаміки розумової працездатності тощо. До розробки програми планують залучати не тільки фахівців, але й батьків чи законних представників дитини.

     Окрім цього, серед дітей, які мають змогу навчатися в інклюзивному класі, будуть і діти з дислексією. Наявність хоча б одної такої дитини є підставою для створення інклюзивного класу.
     Також для забезпечення освітніх та соціальних потреб дитини тепер зможуть залучати соціальних працівників, батьків чи осіб, уповноважених ними. Раніше ж для допомоги дитині з особливими потребами у школі був присутній лише асистент вчителя.
     Нагадаємо, що раніше Міністр освіти і науки України запевнила, що «інтернати для дітей з особливими потребами не будуть скасовані, поки інклюзія не стане якісною та доступною».


Джерело: https://www.schoollife.org.ua/vidteper-stvoryty-inklyuzyvnyj-klas-stane-legshe/

понеділок, 7 серпня 2017 р.

Інтерактивні дошки: все, що важливо знати

     Будь-яка нова технологія спочатку викликає багато питань і побоювань. Інтерактивні дошки не виняток.  Як же працює технологія взагалі і які у неї перспективи?

     Керівник інсталяційного відділу «Narashvat 24», яка займається розвитком технології інтерактивних дошок і тим самим підвищує якість подачі матеріалу і захопленість учнів в процес навчання, Бондаренко Сергій докладно описав основні особливості конструкції інтерактивної дошки INTBOARD: