неділю, 13 серпня 2017 р.

Відкриття ресурсного класу в НВК№6 для дітей з особливими освітніми потребами

     10 серпня 2017 року відбулось урочисте відкриття ресурсного інклюзивного класу Чугуївського НВК №6 для дітей з особливими потребами, який створено у результаті співпраці Чугуївської міської ради, відділу освіти та ГО “Харківський інститут соціальних досліджень” у рамках проекту Європейського Союзу «Посилення ролі місцевих громад у прийнятті рішень щодо надання соціальних послуг». До Дня міста клас був доукомплектований спеціалізованими пристроями, іграшками, обладнанням, і вже з 1 вересня допомагатиме дітям з особливими освітніми потребами адаптуватися до навчання в школі.
     
Ресурсний клас – важлива складова модель інклюзії, в якій створені комфортні умови для учнів з особливими освітніми потребами. В основі проекту закладено принцип безбар’єрного середовища – такого інклюзивного простору, в якому кожен з учасників успішний у своїй сфері. Ресурсний клас, один з перших в Україні, є спеціально обладнаною кімнатою для дітей з особливими освітніми потребами, де вони під керівництвом профільного педагога отримають психолого-педагогічну та корекційну допомогу з корекції розвитку і мови, соціально-побутового орієнтування, лікувальної фізкультури і ритміки.      Тут же обладнані зони для сенсорного розвантаження, де діти зможуть відпочити від сенсорних подразників, отримати додаткову стимуляцію для подальшої діяльності.                                

     Під час церемонії відкриття ресурсного класу міський голова Галина Мінаєва зазначила, що його поява в нашому навчальному закладі є наступним кроком міської влади на шляху розвитку інклюзивної освіти до реалізації нещодавно розробленої в Чугуєві стратегії розвитку системи надання соціальних послуг. А менеджер проекту, представник ГО “Харківський інститут соціальних досліджень”, Андрій Чорноусов, висловив бажання щодо подальшої співпраці з громадою нашого міста.

     Від того, чи будуть наші школи доступні для кожної дитини, буде залежати і те, скільки людей з інвалідністю в майбутньому зможуть повноцінно жити й працювати, бути соціально активними та корисними громаді.

 

А випробувати та оцінити переваги такого класу на собі було надано саме нашим учням. Розуменко Ренат, Ємець Даша, Каук Саміра, Артеменко Вероніка та Іваненко Наталка першими дізнались, що таке "сухий душ", як можно розслабитися та відпочити в класі за допомогою спеціального сенсорного обладнання...


 










пʼятницю, 11 серпня 2017 р.

Готуємось до навчального року...

Вебінар дав змогу дізнатися про появу ораторського мистецтва, ким були перші оратори, чому кожному вчителю потрібно розвивати свої ораторські здібності. Спікер "Школи талановитого вчителя", Володимир Мась, бізнес - тренер, фахівець з бізнес-презентацій та графічного дизайну розповів з допомогою яких прийомів і технік можна розвинути і поліпшити ораторську майстерність. Наостанок говорили про головні правила риторики, сформульованих Дейлом Карнегі.

четвер, 10 серпня 2017 р.

Відтепер створити інклюзивний клас стане легше


     Більше класів зможуть стати інклюзивними, а діти з особливими потребами матимуть кращий доступ до освіти. Відповідні для цього рішення прописано у постанові Кабінету Міністрів України про внесення змін щодо організації інклюзивного навчання, яку ухвалили 9 серпня 2017 р.
     «Для нас дуже важливо, щоб кожна дитина з особливими освітніми потребами мала змогу навчатися у колективі однолітків та не була відірвана від реального життя суспільства, якщо це можливо. При цьому надзвичайно важливо забезпечити таку дитину відповідним супроводом та переконатися, що для неї створено усі необхідні умови для навчання», – зазначила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.
     Відтепер створити інклюзивний клас стане легше. Так, керівник загальноосвітнього навчального закладу може організувати клас з інклюзивним навчанням на підставі заяви батьків або законних представників дитини з особливими потребами, висновку психолого-медико-педагогічної консультації та за підтримки відповідного органу управління освітою.
     Вирішити питання з матеріально-технічною базою допоможе освітня субвенція, яка виділяється на кожну дитину. Цільову освітню субвенцію на інклюзивну освіту у розмірі 209 млн грн Уряд вперше заклав у бюджет 2017 року.
     Передбачається, що кожній дитині з особливими потребами у школі розроблятимуть індивідуальний план розвитку. Розклад уроків для таких дітей складатиметься з урахуванням індивідуальних особливостей їх навчально-пізнавальної діяльності, динаміки розумової працездатності тощо. До розробки програми планують залучати не тільки фахівців, але й батьків чи законних представників дитини.

     Окрім цього, серед дітей, які мають змогу навчатися в інклюзивному класі, будуть і діти з дислексією. Наявність хоча б одної такої дитини є підставою для створення інклюзивного класу.
     Також для забезпечення освітніх та соціальних потреб дитини тепер зможуть залучати соціальних працівників, батьків чи осіб, уповноважених ними. Раніше ж для допомоги дитині з особливими потребами у школі був присутній лише асистент вчителя.
     Нагадаємо, що раніше Міністр освіти і науки України запевнила, що «інтернати для дітей з особливими потребами не будуть скасовані, поки інклюзія не стане якісною та доступною».


Джерело: https://www.schoollife.org.ua/vidteper-stvoryty-inklyuzyvnyj-klas-stane-legshe/

понеділок, 7 серпня 2017 р.

Інтерактивні дошки: все, що важливо знати

     Будь-яка нова технологія спочатку викликає багато питань і побоювань. Інтерактивні дошки не виняток.  Як же працює технологія взагалі і які у неї перспективи?

     Керівник інсталяційного відділу «Narashvat 24», яка займається розвитком технології інтерактивних дошок і тим самим підвищує якість подачі матеріалу і захопленість учнів в процес навчання, Бондаренко Сергій докладно описав основні особливості конструкції інтерактивної дошки INTBOARD:

середу, 2 серпня 2017 р.

Що рік новий навчальний в інклюзії нам готує…


  

 Інклюзія набуває реальних обрисів: регламентують її впровадження та уточнюють «тлумачний словник».
   Приміром, у проект закону про освіту ввели термін «універсальний дизайн у сфері освіти». І він стосується не лише архітектурних рішень…
   Загально універсальний дизайн школи (або дизайн для всіх) — це стратегія, спрямована на максимальне пристосування шкільного середовища, освітніх послуг, IT-технологій, комунікацій до потреб усіх учасників освітнього процесу, зокрема й осіб з особливими потребами.
   А тиждень тому набрало чинності Положення про інклюзивно-ресурсний центр. У ньому докладно прописано, як сприятимуть освіті дітей з особливими освітніми потребами, які документи вестимуть обов’язково, тощо. Такі центри мають утворити протягом двох місяців замість ПМПК.
   Все про - Нову установу на забезпечення інклюзивної освіти
   Також МОН України оновило рекомендації щодо роботи з дітьми з особливими освітніми потребами у 2017/2018 навчальному році.



Джерело: "ПЕДРАДА. Портал освітян України"

неділю, 30 липня 2017 р.

Діти з особливими потребами навчатимуться у звичайних школах: що зміниться з 1 вересня

З початку навчального року спеціалізовані школи-інтернати більше не приймають дітей з затримкою розвитку.

В Україні переводять дітей з інвалідністю в загальноосвітні школи. Батьки таких дітей можуть віддати свою дитину в будь-яку школу, а навчальний заклад не має права відмовити. Навпаки – вона повинна створити всі умови для навчання дитини з особливими потребами. Як з нового навчального року будуть навчатися діти з інвалідністю, дізнавався сайт "Сегодня".


Продовження за посиланням: "
Голос детей"