Міф 2: Профільність школи звужує світогляд учнів
«Фракція не підтримує пропозиції влади щодо ранньої профілізації учнів, зменшення кількості обов’язкових предметів, зокрема природознавчих наук, які розвивають логічне мислення дітей», – коментує народний депутат Юлія Тимошенко.
Правда: Профільність розвиває учня і допомагає глибше зануритись у цікаву учню тему.
Початкова школа є однаковою для всіх та надає однакову базу для кожного учня.
Натомість, закон передбачає профілізацію учнів. Починаючи з 5-го класу учні матимуть змогу обрати предмети для поглибленого вивчення, а решта будуть навчатись з меншим навантаженням.
Крім того, у 9 класі завершиться загальний цикл предметів і близько 50% предметів – можна буде обирати, відповідно до профілю.
Це означає, що школи самостійно визначатимуть «варіативну» частину предметів – предмети на вибір та формуватимуть навчальний план для учнів.
Профілізація – не зрада, а міжнародна визнана практика.
У більшості країн ЄС до 6-7-го класу учні визначаються із профілем навчання та продовжують рухатись обраною освітньою траєкторією.
У США це відбувається при переході до high school – останні три роки навчання є профільними.
До речі, у більшості європейських країн учень обирає між «академічним» профілем, що дозволяє вступати до вищого навчального закладу після завершення навчання, та «професійним» профілем, що готує до виходу на ринок праці.
Коли учень може обирати предмети – навчання стає персоналізованим. Це дозволяє вибудувати власну освітню траєкторію.
Такий підхід відповідає глобальним освітнім трендам сучасності. Як показує практика британських шкіл, коли учні обирають предмети до вивчення, вони більш свідомо ставляться до свого навчання та несуть більшу відповідальність, що згодом трансформується у кращу академічну успішність учнів.
Немає коментарів:
Дописати коментар