середу, 14 березня 2018 р.

Проектна діяльність – нині одна з найперспективніших складових освітнього процесу, тому що створює умови творчого саморозвитку та самореалізації учнів, формує всі необхідні життєві компетенції, які на Раді Європи були визначені як основні в ХХІ столітті: полікультурні, мовленнєві, інформаційні, політичні та соціальні. Самостійне здобування знань, систематизація їх, можливість орієнтуватися в інформаційному просторі, бачити проблему і приймати рішення відбувається саме через метод проекту.
Використання проектної технології у початковій школі має свою специфіку: слід враховувати вікові та психологічні особливості учнів. Усі етапи проектної діяльності повинні ретельно контролюватися вчителями, оскільки і теоретичних, і практичних знань та вмінь у молодших школярів ще мало.

Тому, на уроках природознавства учні молодших класів під керівництвом вчителя залучаються до проектної роботи. 
Цього разу другокласники працювали над темою: "Рослини і тварини - символи України". 



Короткий опис практичного проекту 
"Рослини і тварини - символи України"

Основна ідея проекту. Дізнатися про народні символи нашої країни, про те, що найбільше любить і шанує український народ.
Практична мета проекту: активізація інтересу до навчання; удосконалення вміння учнів самостійно працювати, здобувати знання та досвід; підвищення культури міжособистісних взаємин; розширення кругозору дітей; розвиток індивідуально-особистісної життєтворчості; використання набутих знань на практиці; усвідомлення учнями приналежності до його минулого, сьогодення і майбуття.
Навчальна мета проекту: формування поняття про рослини і тварини — символи України; українську національну культуру; збагачення й розширення знання про рослинний і тваринний світ нашого краю; розвиток активності, відкритості через спілкування з батьками, однокласниками; формування вміння співпрацювати, обмінюватися інформацією; здобувати інформацію самостійно; формувати практичні вміння й навички; виховання любові до Вітчизни, української мови, почуття пошани та гордості за нашу Україну, наш талановитий народ, соціокультурну особистість.
Тривалість проекту: 3 тижні
Групи: Журналісти, художники-оформлювачі, аналітики.

Завдання проекту:

● формувати активну життєву позицію;
● розвивати пізнавальну активність;
● сприяти формуванню почуття національної самосвідомості молодших школярів;
● розвивати мовленнєву активність, швидкість мовлення, пам'ять, увагу, допитливість учнів;
● збагачувати й розширювати знання про символи України;
● розвивати творчість;
● ознайомити із жанрами усної народної творчості;
● розвивати мислення, фантазію, дрібні м'язи рук;
● закріплювати вміння малювати, розфарбовувати олівцями, фломастерами, фарбами;
● удосконалювати читацькі навички;
● збагачувати український словник, уміння передавати зміст прочитаного тексту;
● розширювати уявлення про красу і велич нашої України;
● виховувати пошану до символів нашої країни, любов до свого народу, природи нашого краю, до традицій та звичаїв українців, а також охайність, естетичний смак, цікавість.
Етапи проектної діяльності:
1 етап – Організаційний (повідомлення теми, мети, кінцевого продукту проекту, розподіл учнів на три групи: журналісти, художники, аналітики, завдання, план роботи).
2 етап – Підготовчий (збір матеріалу, ознайомлення з навчальною інформацією, виконання тренувальних вправ).
3 етап – Проектна робота (опрацювання зібраної інформації, її коригування. На цьому етапі учні звертаються до довідників, словників, до вчителя для одержання додаткової інформації).
4 етап – Оформлювальний (остаточне оформлення кінцевого продукту (малювання, складання, розфарбовування, оформлення презентації тощо).

5 етап Презентація проекту ( виступ учнів-аналітиків, демонстрація кінцевого продукту ілюстрованої книги "Рослини і тварини - символи України", захист ідеї, розкриття змісту теми).

6 етап – Підбиття підсумків (аналіз виконаної роботи, виявлення переваг та недоліків, оцінюювання).
Наприкінці роботи над проектом кожен учень - учасник проекту отримав на згадку наклейку-нагороду за участь.

Кінцевий продукт. Створення ілюстрованої книги-енциклопедії "Рослини и тварини - символи України", яка містить цікаві відомості про рослинні та тваринні символи Батьківщини.

 Системне запровадження проектної технології в школі (починаючи з початкової ланки) призводить до того, що учні поступово опановують її не тільки як навчальну технологію, вміння самостійно вчитися, критично мислити, але також як метод організації та планування своєї подальшої життєдіяльності. Врешті це сприяє підготовці молоді, яка ґрунтує свою діяльність на основі демократичних цінностей, схильна до навчання впродовж життя, здатна бути конкурентноздатною на європейському і світовому освітніх просторах та на ринку праці.

Немає коментарів:

Дописати коментар