суботу, 20 лютого 2021 р.

Бережімо наш скарб - рідну мову!

Ой, яка чудова,

Світла і багата

Українська мова,

Мова мами й тата!

Мова мами й тата, діда і бабусі.

Знаю її добре, ще краще навчуся.

Марійка Підгірянка

19 лютого 2021 р. в 1-Б класі відзначили День рідної мови. Відбулися цікаві заходи та тематичний урок "Українська мова - наш скарб!". Школярики-першачки на уроці навчання грамоти разом з вчителем  здійснили подорож у Країну рідної мови. Там на них чекали цікаві «перешкоди».  Метою уроку було дати дітям уявлення про мовлення як найважливіший засіб спілкування між людьми, про існування різних мов, про усне і писемне мовлення. Учні дізналися яке це диво – людська мова! Без мови неможливе повноцінне життя людей. Діти слухали вірші, співали пісні, прослухали казку про мову, переглянули презентацію про історію свята. Вчитель наголосила, що українська мова – наша рідна мова, тому ми повинні любити її і пишатися нею. Маємо вірити в те, що ніколи і нікому не вдасться знищити нашу мову, адже ми – хоробра і відважна нація, ми – нащадки козаків. 




День Любові та Дружби!


14 лютого
увесь світ відзначає свято закоханих – день Святого Валентина. В Україні його почали святкувати відносно недавно, але цей день уже став одним із найулюбленіших свят як для дорослих, так і для школярів. 






День святого Валентина – це чудове свято, аби сказати близькій людині про свої почуття, висловити вдячність чи продемонструвати прихильність до друга/однокласника/вчителя.

Який День закоханих без вітальних валентинок та листівок із сердечками? Так приємно отримувати подарунки, зроблені саме для вас. А робити власноруч подарунки для когось із близьких – ще приємніше. Тому першокласники скористувалися не тільки "Поштою Валентина" у день Любові та Дружби в нашому класі, а й виготовили "валентинки" з побажаннями для своїх любих батьків.

Ми - "ЗА" безпечний Інтернет!


9 лютого 2021 року світова спільнота відзначала День безпечного Інтернету. Відповідні заходи проходять у всьому світі з метою привернення уваги громадськості до важливості створення безпечного інтернет простору для наймолодших користувачів.
Наш ліцей не став виключенням і учні 1-Б класу також долучилися до проведення даних заходів. Класним керівником була проведена година спілкування "Безпека дітей в Інтернеті", яка була направлена на розширення та поглиблення знань про безпечний Інтернет, соціальні мережі, сприяла обізнаності учнів про небезпеку, яка існує в Інтернеті та соціальних мережах, а також шляхи їх подолання. 
Підсумком заходу став конкурс комп’ютерних малюнків під гаслом "Моя суперсила - безпека і Інтернеті" та створення колективної стіннівки "Ми - "ЗА" безпечний інтернет!"






Пам'ятка для батьків: «Діти. Інтернет. Мобільний зв'язок» - сторінка сайту МОН "БЕЗПЕКА ДІТЕЙ В ІНТЕРНЕТІ"



 

середу, 27 січня 2021 р.

Санітарний регламент для шкіл: на що звернути увагу

1 січня 2021 року набрав чинності Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти, що вносить низку змін в організацію освітнього простору у школах та дає змогу керівникам шкіл і вчителям краще адаптувати середовище за концепцією Нової української школи.
У Державній службі якості освіти надали роз'яснення, що допоможуть зрозуміти суть нових змін.
Водночас Санрегламент зберігає низку вимог, що були передбачені ДСанПіН (Державними санітарними правилами і нормами влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу).
Відтепер під час інституційних аудитів відбуватиметься вивчення освітнього середовища школи з огляду на його відповідність вимогам Санрегламенту. Також педагогічні колективи мають врахувати зміни, здійснюючи самооцінювання освітнього та управлінського процесів у школі.

Організація простору в класах
Державні санітарні правила, прийняті ще у 2001 році, не передбачали адаптацію простору в навчальних кабінетах, закладену в ідеї Нової української школи. Тож директори та вчителі скаржились на суперечність між санітарними вимогами щодо фронтального розміщення парт у класі та потребою змінювати їх розташування для групової роботи учнів. Санітарний регламент знімає це обмеження та допускає кругове або інше розміщення робочих столів учнів за умови забезпечення достатнього рівня освітленості робочих місць учнів.
Це означає, що вчитель тепер може без застережень керувати середовищем у класі, а вимоги щодо дотримання мінімальних відстаней між партами та стінами класу стосуються лише фронтального (рядами) розміщення робочих місць учнів.
Середовище для дітей
Санітарний регламент не містить обмежень щодо оформлення й використання середовища школи та її навчальних приміщень. Отож немає заборон, які обмежують у дизайні та застосуванні сучасних підходів до оформлення освітнього середовища. Головна вимога, якої необхідно дотримуватись, — це безпечні для здоров’я дітей матеріали.
Змінилися також і підходи до оформлення приміщень. Відтепер допускається наявність яскравих елементів у кольоровій гамі стелі, стін та меблів. Разом з тим вчителі можуть використовувати стіни для демонстрації учнівських робіт, оформлювати інформаційні куточки, виставки та інші експозиції (підстав забороняти це немає), аби якомога ефективніше облаштовувати простір навчальних кабінетів та створювати мотивуюче для учнів середовище.
У Санітарному регламенті передбачено також можливість обладнання у початковій школі ігрових осередків та місць для відпочинку дітей з килимами для сидіння та гри, кріслами або подушками з м'яким покриттям.
Навчальне навантаження і домашні завдання
Санітарний регламент встановлює, що заняття мають розпочинатися не раніше 8:00, а для другої зміни не пізніше 14:00, та чітко регламентує граничну кількість годин навчальних занять на тиждень для учнів кожного класу.
Новий документ дає також можливість організовувати школу повного дня приватним та корпоративним закладам. Умовою є створення умов для відпочинку учнів, 3-4-разове харчування, медичний та психологічний супровід освітнього процесу, дотримання вимог Санрегламенту щодо тривалості занять і перерв, чергування видів діяльності та занять.
У новому документі рекомендується відмовитись від домашніх завдань для учнів 1-2 класів. А для учнів 10-11 класів час виконання завдань для домашньої роботи не має перевищувати 2 години (замість 4 годин, як було у попередньому документі).
Щодо організації другої зміни, враховуючи вікові особливості учнів молодшої школи, передбачено норму, за якою учні 1-4 класів мають навчатися лише в першу зміну.
Туалетні кімнати та питання гідності
Новий документ звертає особливу увагу на облаштування туалетних кімнат і для учнів, і для працівників школи. Зокрема, Санрегламент не передбачає жодних інших туалетів, окрім внутрішніх. Відтак вуличні туалети вигрібного типу мають піти у минуле.
У закладах освіти повинні бути облаштовані внутрішні туалетні кімнати із підведеною холодною та гарячою водою, а також встановлені диспенсери із рідким милом та паперовими рушниками.
У Санітарному регламенті більш гостро стоїть питання гідності та приватності дитини, тоді як у ДСанПіНах цьому не було приділено належної уваги. Забезпечення приватності учнів є умовою при облаштуванні шкільних вбиралень. Відтепер обов’язковими є двері в туалетних кабінках, що зачиняються зсередини, а перегородки між кабінками мають бути непрозорими на противагу “екранам”, передбаченим у ДСанПіНах.
Комфортно у школі має бути усім, тому в Санітарному регламенті відведена увага також і питанню облаштування окремих туалетних кімнат для працівників закладу освіти.
Харчування і питний режим
Санітарний регламент містить низку новацій, спрямованих на забезпечення здорового харчування дітей. Особлива увага у ньому приділена контролю за вживанням цукру та солі. У додатку до Санітарного регламенту детально розписані вимоги щодо організації харчування та до самих харчових продуктів, на основі яких має формуватись меню. Зокрема, у шкільному буфеті заборонені кондитерські вироби із підвищеним вмістом цукрів, морозиво, вироби з кремом та харчові концентрати, газовані напої (солодкі, енергетики), кава і кавові напої, снеки з високим вмістом солі, синтетичних барвників, підсолоджувачів та підсилювачів смаку.
Передбачено у документі також можливість забезпечувати харчування для учнів з особливими дієтичними потребами (безглютенове, безлактозне харчування).
Організації питного режиму у новому документі приділено більше уваги. Якщо раніше йшлося про забезпечення питної води під час прийому їжі, то тепер Санітарний регламент передбачає доступ дитини до питної води протягом усього періоду перебування у школі. Це можуть бути кулери із питною водою у класах та інших приміщеннях школи, фасована вода в індивідуальних пляшечках, додатково фільтрована за допомогою спеціальних установок вода із господарсько-питного водогону.
Безпека у школі
Санітарний регламент містить більш жорсткі вимоги щодо безпеки дітей у школі та на її території. Зокрема, йдеться про наявність паркану навколо всієї території школи для унеможливлення несанкціонованого входу або заїзду. Подібна вимога була й раніше, однак допускались огорожі із зелених насаджень у випадках, коли школа розміщувалась всередині житлового кварталу. Відтепер ця норма не діє, однак зникає і низка вимог щодо висаджування дерев, забезпечення відстані від автозаправок та доріг, виконати які часто було неможливо. Для стоянки автомобілів дозволено використовувати виключно господарську зону.
Спорт у школі
Оновлені вимоги до організації простору для занять спортом адаптовані до змін у навчальних програмах з фізкультури і більше не обмежуватимуть заклади, як це було із ДСанПіНами.
Відтепер у Санрегламенті йдеться лише про вимогу твердого покриття на спортивних майданчиках, а футбольне поле має мати трав’яне або штучне покриття.
У минуле йдуть детальні вимоги щодо метання спортивних снарядів, використання дренажу та оббивання гумою бортів для стрибків.
Разом з тим майданчики для учнів 1-4 класів повинні мати тіньові навіси або альтанки та фізкультурно-спортивне обладнання, що відповідає віковим особливостям учнів.
Прибирання класів та «самообслуговування»
Відрізняється новий Санітарний регламент також відсутністю розгорнутого розділу про санітарно-гігієнічне виховання дітей, яке передбачало раціональний режим дня, гігієну розумової роботи школярів, гігієну трудового навчання, статеве виховання, громадську і особисту гігієну, формуванням якого повинні були займатися батьки, вчителі і медичний персонал.
Старий регламент передбачав також, що учні можуть самостійно прибирати класи, кабінети і лабораторії, і називав це “самообслуговуванням”. У новому документі самообслуговування також фігурує, однак воно означає лише прибирання за собою сміття та тримання свого робочого місця у чистоті.
Дозволяє Санітарний регламент залучати учнів 5-11(12) класів лише до поливу рослин та вологого прибирання поверхонь (без миття підлоги та вікон і використання мийних та дезінфікувальних засобів). Відбуватись це має за участі вчителів або медичних працівників, а тривалість самообслуговування не має перевищувати 1 години на тиждень. 


Джерело: http://osvita.ua/school/79783/

неділю, 24 січня 2021 р.

Світ захоплень нашого класу

Кожна дитина являє собою індивідуальність - вона є особистістю, тому, не дивно, що у всіх дітей різні інтереси. Що подобається одній дитині, не обов'язково має подобатися і другим. Іншій дитині це може навіть зовсім не подобатися. Спробуйте поговорити про захоплення з вашою дитиною, зібравшись у родинному колі. Ви будете просто здивовані, як багато занять цікавить вашу дитину, і як багато є захоплень, які подобаються вашому синові або доньці.

А учні 1-Б класу, у рамках тематичного тижня "Світ захоплень", знайомлять вас зі своїми вподобаннями.